Otelimizi Keşfedin

HOTEL INFO


Hotel Info TRDetails

Hotel Info ENDetails

Hotel Info DEDetails



DEĞERLİ MİSAFİLERİMİZ,

Otelimiz Dream World Aqua'ya Hoş Geldiniz.

Sizleri otelimizde ağırlamaktan mutluluk duyduğumuzu ve güzel bir tatil geçirmeniz için tüm ekibimizle hizmetinizde olduğumuzu belirtiriz. Bu bilgi kitapçığı sizlere, tatiliniz boyunca rahat ve huzurlu bir zaman geçirmeniz için yön gösterecektir.

Diğer soru, istek ve önerileriniz için resepsiyon ve misafir ilişkileri ile iletişime geçmenizi rica ederiz.

Dream World Aqua Ailesi

www.dreamworldhotels.com.tr

TR – Kumköy – Antalya – Türkei

Tel: +90 – 242 – 744 21 00

Fax: +90 – 242 – 744 21 10

ALIŞ - VERİŞ

Tatiliniz süresince otelimizde bulunan market, kuaför, gözlükçü, butik, çantacı ve spa merkezinden ücret karşılığı yararlanabilirsiniz.

ANİMASYON

Profesyonel animasyon ekibimiz siz ve çocuklarınız için heyecan verici bir tatil geçirmenize yardımcı olacaklardır. Animasyon programı ile ilgili her türlü bilgi havuz başındaki animasyon danışmada mevcuttur.

ANKET

Sizlere daha iyi hizmet verebilmemiz için duygu, düşünce, istek, öneri ve şikâyetlerinizi odanızda bulunan anket formunu doldurarak misafir ilişkilerine vermenizi rica ederiz.

ARAÇ KİRALAMA

Bu hizmetimiz için lütfen resepsiyon görevlileri ile irtibata geçiniz.

BANKALAR

Tesisimize en yakın banka şubesi 8km uzaktaki Side'de mevcuttur. En yakın bankamatik ise Evrenseki ve Kumköy'de cadde üzerinde bulunmaktadır.

BARLAR

Lobi Bar 10:00 – 24:00 saatleri arasında(24:00'den sonra ücretlidir)

Plaj Bar 10:00 – 17:00 saatleri arasında

Havuz Bar 10:00 – 24:00 saatleri arasında

Düden Bar 10:00 – 17:00 saatleri arasında

Aqua Bar 10:00 – 24:00 saatleri arasında

4207 sayılı kanun gereği 18 yaş altı misafirlerimize hiçbir barımızda alkollü içecek servisimiz bulunmamaktadır. Barların açılış – kapanış saatleri sezona ve hava koşullarına göre yönetim tarafından değiştirilebilmektedir.

BEBEK BAKICISI

Çocuk bakım hizmetleri ücrete tabidir. Bunun için bir gün önceden misafir ilişkileri departmanımızla irtibata geçmenizi rica ederiz.(Tel : 3333)

BEBEK YATAĞI

Bebek yatağı ihtiyacınız olması durumunda resepsiyonla irtibata geçmenizi rica ederiz. ( Tel: 3004 veya 9)

ÇAMAŞIR SERVİSİ

Çamaşır yıkatmak veya ütületmek istemeniz durumunda dolabınızda bulunan çamaşır formunu doldurup imzaladıktan sonra yıkanmasını veya ütülenmesini istediğiniz çamaşırlarınızla birlikte çamaşır poşetine koyup yatağınızın üzerine bırakınız. Kıyafetleriniz yıkanıp veya ütülendikten bir gün sonra tekrardan odanıza bırakılacaktır. Çamaşır yıkama ve ütüleme servisi ücrete tabidir. Çamaşırhane 09:00 ile 16:00 saatlerinde hizmet vermektedir.

ÇİÇEK

Özel günleriniz için Misafir ilişkilerinde bulunan çiçek kataloğumuzdan çiçek sipariş verebilirsiniz. Çiçek servisimiz ücrete tabidir.

DANIŞMA

Tesisimiz ve çevre ile ilgili birçok bilgiyi resepsiyondan alabilirsiniz. (Tel:3004 / 9, Misafir ilişkileri Te:3333)

DOKTOR

Tıbbi yardıma ihtiyacınız olması durumunda lütfen Doktor ofisi ile irtibata geçiniz. (Tel: 5555) Hemşire her gün 08:00 – 17:00 saatleri arasında hizmet vermektedir. Otel doktoru günün belirli bir saatinde tesiste bulunmaktadır. Acil durumda misafir ilişkileri ile 3333 nolu telefondan, resepsiyon ile 3002, 3003 nolu telefondan irtibat kurabilirsiniz. Tüm sağlık hizmetleri ücretlidir.

ELEKTRİK

Otelimizde elektrik voltajı 220V / 50 Hz'dir.

ENGELLİ ODALARI

Tesisimizde engelli misafirlerimiz için 4 adet odamız bulunmaktadır. Detaylı bilgi için resepsiyon ile iletişime geçebilirsiniz.

EVCİL HAYVANLAR

Tesisimize evcil hayvan kabul edilmemektedir.

FİTNESS

Tesisimizin -2. Katta Fitness Salonumuz bulunmaktadır. 07:00 – 19:00 saatleri arasında hizmet vermektedir. Kullanım esnasında doğabilecek kazalardan tesisimiz sorumlu değildir. (Açılış – Kapanış saatleri değiştirilebilmektedir.)

GAZETELER

Gazete, dergi ve kitapları otelimizin marketinden temin edebilirsiniz.

GİRİŞ – ÇIKIŞ İŞLEMLERİ

Her uluslararası otelde olduğu gibi odaya giriş saatimiz 14:00'dır. Yeni giriş yapacak misafirlerimizin odalarını zamanında hazırlayabilmek için çıkış gününde en saat 12:00'ye kadar odanızı boşaltmanızı rica eder, anlayışınız için teşekkür ederiz. Çıkış gününde odanızı geç boşaltmak isterseniz resepsiyondan bilgi alabilirsiniz. Müsaitlik olması durumunda, konaklamanızı ücreti karşılığında uzatabilirsiniz.

GÜNEŞ YATAĞI

Plajda ve havuz kenarında şezlong ve şemsiye ücretsiz olarak kullanımınıza sunulmaktadır. Şezlong rezervasyonu yapmamanızı rica eder, anlayışınız için teşekkürlerimizi sunarız. Sabah saat 08:00'den önce serilen özel ve tesise ait plaj havlularınızın görevliler tarafından toplanacağını bilginize sunarız.

HAVLU SERVİSİ

Dış mekan (havuz ve plaj için) havlularınızı Wellnes(SPA) bölümünden havlu kartlarınızla alabilirsiniz. Bu kartlar girişte resepsiyon görevlisi tarafından verilecektir. Plaj havlularınızı 2 günde bir saat 08:30 ile 19:00 saatleri arasında Wellnes'den değiştirebilirsiniz. Havlu servisimiz ücretsizdir. Çıkış gününde havlu kartlarını teslim etmeme veya kaybetme durumunda kart bedeli olan ücretlendirme hesabınıza işlenecektir.

HAVUZLAR

Havuz ve Kaydıraklar sadece yaz sezonunda açıktır. Tüm havuzlarımızda tatlı su bulunmaktadır. Kaydırak kullanma saatleri 10:00 – 12:00 / 14:00 – 16:00 saatleri arasındadır. Havuzlarımızda saat 19:00'dan itibaren kimyasallar ile dezenfekte edildiğinden, saat 19:00 itibariyle havuzları kullanmamanızı önemle rica ederiz. Havuzların açılış – kapanış saatleri hava durumuna veya özel durumlara bağlı olarak yönetim tarafından değiştirilebilmektedir.

Büyük Aquaları kullanmak kendi sorumluluğunuzdadır ve 1.20 cm Altı Çocukların kullanması yasaktır .

İÇME SUYU

Musluklardan akan suları lütfen içmeyiniz. İçme suyu ihtiyacınızı odanızda bulunan minibardaki şişe sularından karşılayınız.

İNTERNET, FOTOKOPİ, FAKS

Tesisimizin lobi bölgesinde ücretsiz (wifi) kablosuz internet hizmeti verilmektedir. İnternet şifrelerini resepsiyondan alabilirsiniz. İnternet Kafe ile ilgili bilgiyi resepsiyondan alabilirsiniz. Faks ve fotokopi hizmeti ücrete tabidir.

KAT HİZMETLERİ

Odanız ile ilgili ekstra yatık, yorgan, havlu, çarşaf gibi istekleriniz olması durumunda resepsiyon ile irtibata geçmenizi rica ederiz. (Tel: 3004 – 9)

KAYIP BULUNAN EŞYA

Herhangi bir eşyanızı kaybetmeniz durumunda veya başka bir misafirin eşyasını bulmanız durumunda lütfen resepsiyon ile irtibata geçiniz. Tel: 3004 / 9 ya da Misafir İlişkilerine bildiriniz Tel : 3333

KIYAFET DÜZENİ

Yemek saatlerinde Restorana uygun kıyafetlerle gelmenizi rica ederiz. Kısa şort, mayo, terlik, bikini, kolsuz t-shirt gibi kıyafetleri tercih etmemenizi rica ederiz.

KİRALIK KASA

Odada elbise dolabı içinde bulunan kasaları resepsiyondan ücret karşılığında kiralayabilirsiniz. Kasa kiralanmaması durumunda para, ziynet gibi değerli eşyalarınızın kaybolmasından yönetimimiz sorumlu değildir.

KLİMA ISITMA

Tesisimizde odalarda merkezi klima sistemi bulunmaktadır. Kontrol paneli ile oda sıcaklığını istediğiniz dereceye ayarlayabilirsiniz. Balkon kapısının açık olması durumunda klima otomatik olarak devre dışı kalmaktadır.

KREDİ KARTI VE ÖDEME

Otelimizde Visa Kart, Master Kart ve Bankomat Kartı ile ödeme yapılabilmektedir. Çek kabul edilmemektedir. Ayrıntılı bilgi almak için resepsiyonla irtibata geçmenizi rica ederiz.

MİNİBAR

Minibarlar günlük olarak su ve soda ile doldurulmaktadır.

MİNİ KULÜP

4 yaş üzeri çocuklara profesyonel animatörlerimizle çeşitli oyunlar sunulmaktadır. Faaliyet saatleri 10:00 – 12:00 / 15:00 – 17:00 arasındadır. Faaliyet saatleri yönetim tarafından değiştirilebilir. Aileler havuz, bahçe, asansör gibi ortak kullanılan alanlarda çocuklarından sorumludurlar. Küçük misafirlerimiz ana restoranda bulunan çocuk büfesinden yararlanabilirler.

ODA SERVİSİ

İsteğinize bağlı olarak oda servisinden ücreti karşılığında yiyecek ve içecek sipariş edebilirsiniz. Tel: 3004 / 9

ODA KARTI

Odalarımızda kartlı kapı sistemi mevcuttur. Bu kartlarla aynı zamanda odanın elektrik sistemini çalıştırmaktadır. Kartınızın kaybolması durumunda belirli bir kart bedeli hesabınıza işlenecektir. Kartınızı kaybetmeniz durumunda güvenliğiniz için lütfen resepsiyona başvurunuz. Tel 3004 / 9 Oda kartınız çıkış günü saat 12:00'ye kadar programlanmıştır.

OTOBÜS BAĞLANTILARI

Side, Kumköy veya Manavgat'a gitmek için otelin önündeki caddeden geçen dolmuşları ve taksileri kullanabilirsiniz. Antalya veya Alanya'ya gitmek için Manavgat'ta bulunan Doğu Garajına gitmeniz gerekmektedir.

OTOPARK

Ayrıntılı bilgi için lütfen respsiyonu arayınız. Te : 3004 / 9

PARA BOZDURMA

Para bozdurmak için resepsiyonla irtibata geçmenizi rica ederiz. Tel 3004 / 9

POSTA

Posta pullarını otel marketinden satın alabilirsiniz. Üzerinde pul olan mektup ve kartpostallarınızı resepsiyona veya markete verebilirsiniz.

RESTORAN

07:00 – 10:00 Kahvaltı – Açık Büfe- Ana Restoran'da 10:00 – 10:30 Geç Kahvaltı – Ana Restoran'da 11:00 – 17:00 Kahve ve Kek – Pastane'de 12:00 – 14:30 Snack Servis (Döner, Pizza )- SnackBar'da 12:30 – 14:00 Öğle Yemeği – Açık Büfe – Ana Restoran'da 12:30 – 14:00 Diyet Büfe – Ana Restoran'da 15:00- 16:00 Dondurma Snack 13:00 - 17:00 Dondurma - Aqua Snack 19:00 – 21:00 Akşam Yemeği – Çocuk Büfesi – Ana Restoran'da 19:00 – 21:00 Akşam Yemeği – Açık Büfe – Ana Restoran'da 19:00 – 21:00 A la Carte Restoran'da * 23:00 – 00:00 Gece Çorbası – Ana Restoran'da 00:00 – 06:00 Erken Kahvaltı – Ana Restoran'da Özel Restoranlar için bir gün öncesinden Misafir İlişkilerinden rezervasyon yaptırabilirsiniz. Tel : 3333 Restoranların açılış – kapanış saatleri hava koşullarına göre yönetim tarafından değiştirilebilir.

SPA MERKEZİ

SPA merkezimizde hamam, buhar odası, sauna ve masaj odalarından oluşmaktadır. 08:00 – 19:00 saatleri arasında hizmet vermektedir. Bu birimleri kullanmak ücretsiz olup, masaj ve diğer güzellik bakımları ücrete tabidir. Tel : 3800 (Açılış – kapanış saatleri yönetim tarafından değiştirilebilir.)

SAHİL

Yaz sezonu boyunca sahile servisimiz bulunmaktadır. Hareket saatlerini resepsiyondan öğrenebilirsiniz. Tel : 3004 / 9

SU SPORLARI

Plajda bulunan su sporları özel bir işletme tarafından hizmete sunulmakta olup ücretlidir.

TATİL BİLGİ

Tatillerini seyahat acentesi üzerinden yapan misafirlerimiz çıkış bilgilerini ve günlük turlar hakkındaki bilgileri, acente rehberinden veya lobide bulunan acente dosyasından öğrenebilirler.

TELEFON

Odadan odaya arama yapmak için oda numarasını çevirmeniz yeterlidir. Odalardan dışarıyı aramak için; Antalya içi arama yapmak için; 0 + Telefon numarası Yurtiçi arama yapmak için; 0 + Şehir Kodu + Telefon numarası Yurtdışı arama yapmak için; 0 + 00 + ülke kodu + Başında sıfır olmadan şehir kodu + Telefon numarası Şehir ve ülke telefon kodları kitapçığın son sayfalarında mevcuttur.

UYANDIRMA

Uyandırma servisini kullanmak için lütfen resepsiyon ile irtibata geçiniz. Tel 3004 / 9

VALİZ SERVİSİ

Valizlerinizin odadan alınması için lütfen resepsiyon ile irtibata geçiniz. Tel 3004 / 9 . Otelden ayrılış saatinize kadar valizlerinizi bagaj odasında muhafaza edebilirsiniz. Toplu kullanım alanı olduğu için değerli eşyalarınızı bagaj odasında bırakmayınız.

YANGIN ve YANGINDAN KORUNMA

Misafir odaları ve genel alanlar yangın alarmı ile donatılmıştır. Oda kapısının arkasında yangın kaçış planı bulunmaktadır. Yangın durumunda veya acil durumlarda bu planı göz önünde bulundurarak en yakın toplanma merkezine gidebilirsiniz. Acil durumlarda lütfen acil çıkışları kullanınız. Asansörleri kesinlikle kullanmayınız. Yangın söndürücüler her katta bulunmaktadırlar.

TV LİSTESİ

  • 9001 INFO
  • 1. RTL TELEVISION
  • 2. RTL HB NDS
  • 3. RTL FS
  • 4. RTL 2
  • 5. SUPER RTL
  • 6. SUPER RTL CH
  • 7. VOX
  • 8. N-TV
  • 9. DAS ERSTE HD
  • 10. ARTE HD
  • 11. SWR BW HD
  • 12. VIVA GERMANY
  • 13. NICK ELODEON
  • 14. SAT-1
  • 15. PROSIBEN
  • 16. KABEL EINS
  • 17. N-24
  • 18. SAT-1 BAYERN
  • 19. RTL AUSTRIA
  • 20. VOX AUSTRIA
  • 21. RTL2 AUSTRIA
  • 22. SUPER RTL A
  • 23. EUROSPORT DEUTSCHLAND
  • 24. HSE 24 EXTRA
  • 25. EURO NEWS
  • 26. ZDF HD
  • 27. ZDF NED HD
  • 28. ZDF KULTURHD
  • 29. SHOW TV
  • 30. KANAL D
  • 31. ATV
  • 32. STAR TV
  • 33. A HABER
  • 34. MINIKA GO
  • 35. MINIKA COCUK
  • 36. CARTOON NETWORK
  • 37. NHK WORLD
  • 38. E HABER
  • 39. TRT 1
  • 40. TRT HABER
  • 41. TRT TURK
  • 42. TRT 3
  • 43. TRT COCUK
  • 44. TRT BELGESEL
  • 45. NTV
  • 46. CNBC-E
  • 47. NTV SPOR
  • 48. E2
  • 49. KRAL TV
  • 50. EURONEWS
  • 51. BBC WORLD NEWS
  • 52. BLOOMBERG EUROPEAN
  • 53. NHK WORLD
  • 54. AL JAZEERA INTL
  • 55. FASHION
  • 56. CNN INT
  • 57. RTL 102.5TV
  • 58. ITALIA CHANNEL
  • 59. ARTE
  • 60. TV5 MONDE EUROPE
  • 61. TV5 MONDE FBS
  • 62. TV POLONIA
  • 63. TV PLUS
  • 64. TVP KULTIRA
  • 65. TW 5
  • 66. ITV
  • 67. ORT 1 (TV RUS EUROPA)
  • 68. RTR
  • 69. RUSSIA 24
  • 70. K +
  • 71. 2+2
  • 72. GLAS
  • 73. MALYATKO TV
  • 74. TV SALE UKR
  • 75. RADA
  • 76. NTA
  • 77. BVN HOLLAND
  • 78. TV ROMANIA
  • 79. AZTV

Kahvaltı

  • Kahvaltı Tabağı: 12,00 €
  • Omlet: 5,00 €
  • Mix Omlet: 7,00 €
  • Menemen: 7,00 €
  • Tost: 5,00 €

Sıcak Yemekler (Gün Boyunca)

  • Çorba: 3,00 €
  • Türk Meze Tabağı: 5,00 €
  • Çoban Salata: 5,00 €
  • Ton Balıklı Salata: 5,00 €
  • Patates kızartması: 5,00 €
  • Hamburger: 7,00 €
  • Izgara Piliç: 8,00 €
  • Izgara Köfte: 8,00 €
  • Tavuk Şinitzel: 10,00 €
  • Karışık Izgara: 15,00 €
  • Meyve Tabağı: 10,00 €
  • Tatlı Tabağı: 5,00 €

İÇECEKLER LİSTESİ

  • Taze Portakal Suyu 2,50 €
  • Cola / Cola Light / Sprite / Fanta 2,50 €
  • Energy Drink 4,00 €
  • Espresso 2,00 €
  • Cappucino 2,00 €
  • Turkish Coffee 2,50 €
  • Hot Chocolate 2,00 €
  • Glass of Turkish Tea 1,50 €
  • Fruits Tea 1,50 €
  • Yeni Rakı (5cl.) 4,00 €
  • Glass of Wine 3,00 €
  •   
  • Miller (33cl.) 3,50 €
  • Johnny Walker Red Label (4cl.) 5,00 €
  • Johnny Walker Black Label (4cl.) 6,00 €
  • Chivas Regal (4cl.) 8,00 €
  • Jack Daniels (4cl.) 7,00 €
  • Jim Beam (4cl.) 6,00 €
  • Tekila Olmega (4cl.) 6,00 €
  • Campari 5,00 €
  • Bottle of Wine 20,00 €
  • Efes Pilsen (33 cl.) 3,00 €
  • Martini (Rosso - Bianco - Extra Dry) 5,00 €

YASTIK SEÇİMİ

Rahat ve konforlu bir uyku için, hizmetinize farklı yastık seçenekleri sunmaktan mutluluk duyar, Dreamworld otelleri olarak iyi bir tatil geçirmenizi dileriz.

ORGAFLEX YASTIK

Organik Pamuk esaslı kumaşla kaplı Orgaflex yastık, uyurken doğallığı ve ferahlığı teninizde hissetmenizi sağlıyor. Ball fiber dolgu sayesinde baş ve boyun ağrılarını engellemeye yardımcı oluyor. Alerjiye neden olmuyor, toz ve polen tutmuyor.

MEDİFORM DESTEK YASTIK

Omurgayı destekler. Baş ve boyun bölgesinde yer alan kasların üzerindeki baskıyı azaltarak, rahat uyumanıza yardımcı olur. Hijyenik ortamda üretilmiştir. Özel Viscolex sünger içerir.

KAZ TÜYÜ YASTIK

Kazın gıdık bölgesinden en yumuşak tüylerle hazırlanan, hijyenik bir yastık. Hava geçirgenliği ve yumuşaklığı yüksek olup kolayca kabarır.

VISCOLEX PLUS YASTIK

Hafızalı süngerden oluşan Viscoflex yastık, uyku sırasında vücudun aldığı şekle uyum gösterir, baş ve boyun bölgesindeki basınç noktalarını rahatlatır. Sırt ve boyun ağrılarından uzak, deliksiz bir uyku sağlar. Kılıfı fermuarlı olan Viscoflex yastık, özel jelli yapısı sayesinde terlemeyi engellemeye yardımcı olur.

YASTIK

TELEFON REHBERİ

- **Resepsiyon / Reception: 9**

- Misafir İlişkileri - Guest Relation: 3333

- Oda Servisi - Room Service: 3004

- Odadan Odaya - Room to Room: Sadece Oda Numarası

- Şehir İçi - Local Call: 0 + Telefon Numarası

- Şehirlerarası - National Call: 00 + Alan Kodu + Telefon Numarası

- Uluslararası - International Call: 000 + Ülke Kodu + Alan Kodu + Telefon Numarası

Şehirlerarası Alan Kodları

  • Adana: 0322
  • Denizli: 0258
  • Adapazarı: 0264
  • İstanbul Avrupa: 0212
  • İstanbul Asya: 0216
  • Afyon: 0272
  • Kayseri: 0352
  • Aydın: 0256
  • Konya: 0332
  • Antalya: 0242
  • Manisa: 0236
  • Bolu: 0374
  • İzmir: 0232
  • Bursa: 0224
  • İzmit: 0262
  • Çanakkale: 0286
  • Trabzon: 0482
  • Zonguldak: 0372

Uluslararası Alan Kodları

  • Australia: 00-61
  • England: 00-44
  • Japan: 00-81
  • Russia: 00-7
  • Austria: 00-43
  • Fas: 00-212
  • Jordan: 00-962
  • Saudi Arabia: 00-966
  • Algeria: 00-21
  • Finland: 00-358
  • U.S.A: 00-1
  • Denmark: 00-45
  • Kuwait: 00-965
  • Spain: 00-34
  • Belgium: 00-32
  • France: 00-33
  • Luxemburg: 00-352
  • Sweden: 00-46
  • Brazil: 00-55
  • Germany: 00-49
  • Mexico: 00-52
  • Switzerland: 00-41
  • İtaly: 00-39
  • Portugal: 00-351
  • Bulgaria: 00-359
  • Canada: 00-1
  • Cyprus: 00-392
  • Greece: 00-30
  • Holland: 00-31
  • Israel: 00-972
  • Morocco: 00-212
  • Norway: 00-47
  • Pakistan: 00-92
  • Turkey: 00-90
  • U.K: 00-44

HAVLU KARTI

HANDTUCH KARTE

TOWEL CARD

• Değerli Misafirimiz,

Lütfen odada bulunan beyaz havluları odadan çıkarmayınız. Tesisimizde kaldığınız süre boyunca kullanacağınız plaj havlusunu bu kart ile havlu deskinden ücretsiz olarak temin edebilirsiniz. Kaybolan veya görevliye teslim edilmeyen havlular için oda hesabınıza havlu başına 10 Euro borç kaydedilir. Tesisimizden ayrılmadan önce kartınızı resepsiyona lütfen teslim ediniz. Kartı kullanan kişi yukarıdaki şartları kabul etmiş sayılır.

DUNYA

ÖNSÖZ

Yaşamımız boyunca ihtiyaçlarımızın hemen hemen tümünü, doğrudan veya dolaylı olarak doğadan elde etmekteyiz. Doğa ile olan bu etkileşimimiz düşünüldüğünde, çevrenin korunmasında ve doğal kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe dikkat edilmesi büyük önem taşımaktadır. İhtiyaçlarımızı karşılamak için edindiğimiz tüketim alışkanlıklarımızda ne yazık ki çoğu kez, çevre boyutunu hatırlamayız yada insan merkezli düşünerek görmezden geliriz. Bu eksikliği gider- mek ve biraz daha çevre merkezli düşünebilmek için, çevre koruma konusunda bilgili olmamız, bu bilgi dahilinde çevre bilinci kazanmamız ve bu bilinci davranışlarımıza yansıtmamız büyük önem taşımaktadır. Kaliteli bir hizmet ile kendine özgü yapısıyla marka olmak ve sektör içersinde sürekliliğini sağlayabilmek, mİsafirler tarafından sürekli tercih edilmek doğaya olan saygı ile mümkündür. Çevre dostu davranışlar kazandırılmasını ve doğanın dengesine saygılı, kendini doğanın hakimi olarak değil, bir parçası olarak gören bir anlayış ile doğayı koruyarak kullanmak ve gelecek nesillere yaşanabilir bir doğa bırakmak ilkesini kendisin kılavuz ederek ve doğa ile ilgili her türlü yardımı desteklemektedir. Kitapçığımız tesisimizin vizyon, misyon, değerlerimiz, hedeflerimiz, çevre politikası, gıda politikası, çöpatık, geri dönüşüm,su, orman, yenilenebilir enerji konularında önemli bilgileri paylaşmaktır. Kitapçığımızın öncelikle tesisimizde kalan misafirlerimize, çalışan tüm arkadaşlarımıza çevredeki tüm yaşayan kişilere yararlı olmasını diler, gelecek nesillere daha temiz ve yeşil bir çevre bırakabilmek ümidi ile saygılarımı sunarım.

Genel Müdür

POLİTİKA VE SERTİFİKA

Politikalar

•Misyon, Vizyon, Değerler, Hedefler, Kalite ve Çevre Politikaları

•Gıda Güvenliği Politikası ve Hedefler

MİSYON;

Yüksek seviyede misafir memnuniyeti için kaliteli hizmet ilkelerimizden asla vazgeçmeden, doğal tarihi ve kültürel değerleri koruyan, çevreye duyarlı ve güler yüzlü misafirperver hizmetimizle; müşterilerimiz tarafından devamlı tavsiye edilen ve sürekli tercih edilen bir tesis olmaktan gurur duyarız.

VİZYON;

Hizmet sektöründe kendine özgü hizmet anlayışı, çevre bilinci ile eğitilmiş takım ruhu ile tüm çalışanları ile birlikte, marka yaratmak, üstün hizmet kalitesinden taviz vermeden,"doğayı tüketmek değil koruyarak kullanma" ilkesi doğrultusunda, çevreye duyarlılığı anlayışı ile konukların her zaman tercih ettiği örnek bir tesis olmaktır.

DEĞERLER;

•Çalışanın sürekli eğitimine önem veren ve kendini geliştiren,

•Her zaman gülümseyen,

•Misafir memnuniyetine inanan,

•Çevrenin korunması için gereken önlemleri alan ve çevre duyarlılığına önem veren,

•Çevre bilincinin geliştirilmesi ve bireylerin kalıcı davranışlarına yerleşmesinin sağlayan,

•İşletmede her türlü tasarruf için gereken tedbirleri alan,

•Resmi ve gayri resmi tüm kurum kuruluşlarla iyi ilişkiler kuran, •Yasaların gerektirdiği şartları uygulayan,

•Resmi ve gayri resmi tüm kurum kuruluşlarla iyi ilişkiler kuran,

•Yasaların gerektirdiği şartları uygulayan,

•Geri dönüşüm /kazanım tekrar kullanım konusunda gerekli eğitimi veren uygulamasını yapan,

•Bulunduğu çevresi ile barışık,komşuları ile dostane ilişkilere önem veren

•Resmi ve gayri resmi tüm kurum kuruluşlarla iyi ilişkiler kuran, •Yasaların gerektirdiği şartları uygulayan, •Mevcut yönetim sistemlerinin verimliliğine inanan ve etkin şekilde kullanan

HEDEFLER;

•Kaliteli hizmeti kendine yol haritası yapmak,

•Kendine özgü bir marka yaratmak ve sektör içersinde sürekliliğini sağlamak,

•Yüksek seviyede misafir memnuniyetini sağlamak ve devamlı geliştirmek,

•İşletmenin operasyonel karlılığını ve verimliliğini arttırmak,

•Süreklilik arz eden eğitim ve diğer uygulamalarla personel memnuniyetini sağlamak,

•İş , gıda güvenliği , hijyen standardını sağlamak ve uygulamak,

•İşletmenin yapısal anlamda devamlı bakımlı ve işlevsel olmasını sağlamak,

•Kalite ve çevre yönetim sistemlerini geliştirmek ve sürekliliğini sağlamak

• Çevresel ve Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri hakkında misafirlerimize ve kamuoyuna bilgilendirme yapmak.

KALİTE VE ÇEVRE POLİTİKASI;

Değerlerimizin ışığında;

•Misafir memnuniyeti odaklı hizmet veren,

•Hizmet kalitesini sürekli ölçen ve iyileştiren,

•Faaliyetlerinde çevreye etki edecek olumsuzlukları ve tehlikeleri sürekli olarak izleyen, minimize eden ve gerekli tüm önlemleri alan,

•Atıkların üretilmesini azaltıp, doğal kaynakları etkili şekilde kullanan,

•İşletme ile ilgili tüm mevzuat ve düzenlemelere uyan,

•Tüm personele kalite ve çevre bilincini yayan, eğitimlerle bilgi ve becerilerini artıran,

•Kullanılan ürünlerin geri dönüşümünü sağlamak çevreye zararını minimize eden,

• Takım çalışması prensibini benimseyen ve böylece sürekli gelişme faaliyetlerine katkıda bulunmalarını sağlayan bir tesistir.

GIDA GÜVENLİĞİ POLİTİKASI;

Kaliteli hizmet anlayışı ile Turizm sektöründe en yüksek seviyede misafir memnuniyeti ilkemizden asla vazgeçmeden, misafir ihtiyaç ve beklentilerini ön planda tutarak,

•Satın alma politikamız, kullandığımız tüm ürünlerin kaliteli ve hijyenik olarak tedarikini sağlamak, geri dönüşümlü malları tercih etmek,

•Hizmeti ile her zaman güvenilir bir tesis olmak,

•Gıda Güvenliği konusunda ilgili yasal mevzuatlara uymak,

•Personelimizin Gıda Güvenliği bilincinin artırılması için periyodik eğitim planları hazırlamak, uygulamak ve böylece sürekli iyileştirme faaliyetlerine katkı da bulunmalarını sağlamak,

• Gıda güvenliği Politikamız ile , kaliteli hizmet anahtarının en önemli noktalarından biri "gıda güvenliği" olduğu bilincinde olan sektörde örnek bir tesis olmaktır.

GIDA GÜVENLİĞİ HEDEFLERİ;

•Ürün seçimini ve satın alımını her zaman güvenilir firmalardan yapmak,

•Ürün kabul, üretim ve sunum alanlarının gıda güvenliği sistemi açısından yapısal anlamda devamlı bakımlı olmasını sağlamak,

•Hijyen şartlarını ön planda tutarak, misafirlerin ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak,

•Personel eğitimlerinin sürekliliği ve gelişen teknolojiye göre güncelleşmesini sağlayarak niteliklerini iyileştirilmesi sağlamak,

• Çalışanlarımızın ve tedarikçilerimizin gıda güvenliği yönetim sistemini benimsemelerini sağlamak,

•Gıda güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslar arası sertifikaların alınması için gerekli girişimlerde bulunmak , tesise kazandırmak ve korunması için gerekli önlemleri, kuralları sürekli kılmak

1.GİRİŞ

Yaşamımız boyunca ihtiyaçlarımızın hemen hemen tümünü, doğrudan veya dolaylı olarak doğadan elde etmekteyiz. Doğa ile olan bu etkileşimimiz düşünüldüğünde, çevrenin korunmasında ve doğal kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe dikkat edilmesi büyük önem taşımaktadır. İhtiyaçlarımızı karşılamak için edindiğimiz tüketim alışkanlıklarımızda ne yazık ki çoğu kez, çevre boyutunu hatırlamaz veya hatırlasak da antroposentrik yani insan merkezli düşünerek görmezden geliriz. Bu eksikliği gidermek ve biraz daha ekosentrik (çevre merkezli) düşünebilmek için, çevre koruma konusunda bilgili olmamız, bu bilgi dahilinde çevre bilinci kazanmamız ve bu bilinci davranışlarımıza yansıtmamız büyük önem taşımaktadır. Bu amaç ile kitapçık içerisinde çöp-atık, geri dönüşüm, su, orman ve çevre ile ilgili konularında genel bilgilerin yer almaktadır.

"Çevreye atılmış çöpler canlıların hayatını tehdit etmektedir."

2.ÇÖP VE ATIK NEDİR?

Günlük hayatımızda sürekli olarak duyduğumuz, tüketimlerimiz sonucunda ortaya çıkan çöpün çeşitli kaynakları ve pek çok çeşidi vardır. Yaşadığımız alanı içerisinde, yol kenarlarında ve kaldırımlarda çöplerle karşılaşırız, oldukça yanlış olan bu davranış biçimi hem çevre sağlığı hem de insan da dahil olmak üzere o alanda yaşayan canlılar için büyük tehlike oluşturmaktadır. Hızlı artan nüfus, kentleşme ve endüstrileşme kaynakların hızla tükenmesine zemin hazırlarken üretilen atık miktarını da arttırmaktadır. Çevreye atılmış çöp ve atıklar; Kentlerin ve çevresinin görünümünü bozarken kokuya yol açar, Bulaşıcı hastalık taşıyan sinek ve fare gibi hayvanların artmasına neden olur, Mikrop ve zararlı bakterilere yuva oluşturarak sağlık açısından tehdit oluşturur. Bu nedenle herkesin bilinçli davranarak ;

•Çöpleri çöp kutusuna,

•Atıkları atık kutularına atması,

•Görevlilerin düzenli olarak bu çöp ve atıkları toplaması ve bunların uygun bir yöntemle bertaraf edilmesinin sağlanması gerekmektedir.

Genel olarak literatüre bakıldığında üretim ve tüketim faaliyetleri sonrasında oluşan ve doğaya bırakılması insan ve çevre sağlığına zarar verecek türdeki maddelere "atık" denir. Bu atıklar içerisinden bazıları yeniden kullanılabilir, tekrar hammadde olarak sisteme kazandırılabilir ancak bazıları hiçbir şekilde kullanılamaz. İşte bu yeniden sisteme kazandırılamayacak ve hiçbir şekilde kullanılamayacak olanlar "çöp" olarak nitelendirilir.

Atıklar kendi içerisinde;

•Evsel,

•Tıbbi,

•Endüstriyel,

•Tarımsal ve

•Bahçe atıkları olarak sınıflandırılabilir.

Bu atıklar içerisinde sanayi ve diğer üretim tesislerinden çıkan insan ve çevre sağlığına zarar verecek olanlara "tehlikeli atıklar" denir (örneğin; çeşitli kimyasallar). Yaşamımızda sıklıkla karşılaştığımız, gündelik kullanımlarımızda çok geniş yer kaplayan atıklardan biri ise ambalajlardır.

Ürünler yapısına ve şekline uygun bir şekilde temiz kalması ve taşımalarının kolaylaştırmak adına paketlenir. Ürünün tanıtım amacı ile de kullanılan ambalajları, en çok üretilen atıklardandır. Ambalajlar kağıt, karton, plastik, metal, cam, kompozit malzemelerden yapılabilirler. İçerisinde bulunan malzemenin türüne göre farklılaşan ambalajların geri dönüşüme kazandırılması büyük önem taşımaktadır.

YANICI

Ateşte kolayca tutuşur ve yanar.

PATLAYICI / REAKTİF

Isı veya basınç altında ya da başka maddelerle reaksiyona girebilir veya patlayabilir.

RADTOAKTİF

Hücreye ve genetik yapıya zarar verir.

KOROZİF / KOSTİK

Canlı dokuyu yakar ve tahriş eder

TOKSİK / ZEHİRLİ

Solunması, yutulması ya da absorplanması halinde ölüme varabilen ciddi zararlar verir.

Her yıl tonlarca tehlikeli atığı evsel atıklarla beraber çöpe atmakta ve bunun sonucu yeraltı suyu kirliliği oluşmasına neden olmaktayız.

Geri Dönüşüm Süreci

Çevre kirliliği olarak nitelendirilen kirlilikler doğal döngü içerisinde birbiri ile bağlantılıdır. Bu nedenle geri dönüşüm yapmak çöp miktarını azaltacağı gibi hava ve su kirliliğini önlemek, enerji tasarrufu yapmak adına da önemlidir.

1 ton kullanılmış kağıdın geri dönüştürülmesi ve kağıt üretiminde yeniden kullanılması ile;

34 kişinin oksijen ihtiyacını karşılayan 16 yetişkin ağacın kesilmesi 3 önlenir. Fotosentez ile 12.400 m karbondioksitin kullanılması ve 12.400 m oksijen üretimi sağlanır. 2,4 m çöp depolama alanı tasarrufu sağlanır. 3 ailenin ortalama olarak bir ayda tükettiği 323 m su tasarruf edilir. İki ailenin kış aylarında ısınma amaçlı tüketeceği 1.750 litre fuel-oil tasarruf edilir. 20 ailenin bir ayda ortalama olarak tüketeceği 4100 kW/sa elektrik enerjisi tasarrufu sağlanır.

1 kilogram kullanılmış alüminyum kutunun geri dönüştürülmesi ve alüminyum üretiminde yeniden kullanılması ile; 8 kilogram boksit madeni korunmuş olur. 4 kilogram kimyasal madde kullanılmayarak zararı önlenmiş olur. 14 kW/sa elektrik enerjisi kullanımı korunmuş olur. Yeni alüminyum üretilmesine kıyasla hava kirliliği % 90, su kirliliği % 97, enerji tüketimi % 95 ve baca gazı kirletici emisyonu % 99 oranında azaltılmış olur.

Yeni kağıt üretilmesine kıyasla hava kirliliği %74-94, su kirliliği % 35, su kullanımını % 45 azaltılmış olur.

2.2.GERİ DÖNÜŞÜM

Çevremizde gördüğümüz ve çöp olarak nitelendirdiğimiz materyallerin birçoğu aslında yeniden hammadde olarak kullanılıp değerlendirilebilir maddelerdir. Bu nedenle tüketimlerimiz sonucunda oluşan atıkları atarken veya bu atıkların bertarafı söz konusu olduğunda uygun yöntem için düşünülmesi gerekir. Atıkların geri dönüşüm ile geri kazanımı sürdürülebilirliğin hem ekonomik hem de çevresel boyutu açısından büyük önem taşımaktadır. Çünkü geri dönüşüm ile;

Ekonomiye hammadde sağlanmış olur,

Doğal kaynakların tüketimi azaltılmış olur,

Çöp depolama alanlarında yer tasarrufu yapılmış olur.

Bu atıkların doğaya atılmayarak çevremizde kirlilik yaratması ve diğer canlıların da yaşamlarını tehlikeye atması önlenmiş olur. Yeniden değerlendirilme imkanı olan atıkların çeşitli fiziksel ve/veya kimyasal işlemlerden geçirilerek ikincil hammaddeye dönüştürülerek tekrar üretim sürecine dahil edilmesine geri dönüşüm denir. Geri dönüşümde amaç doğal kaynakların lüzumsuz kullanılmasını önlemek ve çöp miktarının azaltılması olarak özetlenebilir.

DERİ DÖNÜŞÜM NEDEN ÖNEMLİDİR?

Doğal Kaynakların korunmasını sağlar, Enerji tasarrufu sağlamamıza yardım eder, Atık miktarını azaltarak çöp işlemlerinde kolaylık sağlar, Geleceğe ve ekonomiye yatırım yapmamıza yardımcı olur, Katı atık depolama alanları daha uzun süre kullanılabilir, Çevre kirliliğinin önlenmesini sağlar.

GERİ DÖNÜŞÜM SİSTEMİNİN BASAMAKLARI

1.Kaynakta ayrı toplanması

2.Sınıflama

3.Değerlendirme

4.Yeni ürünü ekonomiye kazandırma

NELER GERİ DÖNÜŞTÜRÜLEBİLİR?

Kâğıt, plastik, metal, alüminyum, cam, piller, atık yağlar, elektronik atıklar, organik atıklar, motor yağları, akümülatörler, araç lastikleri, röntgen filmleri, beton geri dönüştürülebilir. Geri dönüşüm için kullanılan yöntem dönüştürülecek olan malzemeye göre farklılık gösterir.

1 ton alüminyumun geri kazanımı ile ise;

Boksit madeninden 1.300 kg, soğutma suyundan 15.000 litre tasarruf edilmiş olur, ve CO 2.000 kg, SO 11 kg daha az üretilmiş 2 2 olur. 10 adet alüminyum içecek kutusu geri dönüştürüldüğünde ise 100 kW/sa bir lambanın 35 saatte veya bir TV'nin 30 saatte harcadığı elektrik enerjisi korunmuş olur.

Kullanılmış olan camın geri dönüştürülmesi ve cam üretiminde yeniden kullanılması ile;

Yeni cam üretilmesine kıyasla; hava kirliliği % 20, enerji tüketimi % 25, su tüketimi % 50 ve maden atıkları % 80 oranında azaltılmış olur. Kum, soda, kireç kaynakları korunmuş olur. Geri dönüştürülen her bir ton cam için yaklaşık 100 litre petrol tasarruf edilmiş olur.

Geri Kazanımın Bilinmeyen Tarafı

Farklı türlerdeki atıkların geri kazanımı amacıyla lisans verilen tesis sayısı yaklaşık 500, bu tesislerin toplam kapasitesi ise yaklaşık 5.500.000 ton/yıldır. Bu tesislerde çalışan sayısı yaklaşık 7.000 kişidir. Bu tesislerde yaklaşık 3 milyon ton atık geri kazanılmakta olup, bunun toplam ekonomik değeri ise yaklaşık 600 milyon TL'dır.

BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ? Sürdürülebilirlik;

Sürdürülebilirlik bugünün ihtiyaçlarını gelecek kuşakların kendi ihtiyaçlarını karşılayabilme imkanından ödün vermeksizin karşılamaktır. Kısaca sürdürülebilirlik "daimi" olma yeteneğidir. Yani bir taraftan ihtiyaçları elde ederken diğer taraftan kullanılan kaynağın en az zarar görmesini gözetmektir.

Çevre Okur Yazarlığı;

Dünyadaki doğal sistemlerin nasıl çalıştığı ve insan aktivitelerinin bu sistemlere etkisinin nasıl olduğu ile ilgili farkındalık, bilgi ve duyarlılığa sahip olmadır.

Çevre Eğitimi;

Bir yandan çevre bilimiyle ilgili bilgileri aktarırken diğer yandan da bireylerde çevreye yönelik tutumlarının gelişmesini, bu tutumların olumlu ve kalıcı davranışlara dönüşmesini, çevre sorunlarının çözümünde fertlerin aktif katılımlarını sağlamasını ve çevre okuryazarlığı kazanmasını sağlamaya yönelik verilen eğitimdir.

Çöplerin toplanmasından tutun da, depolanması veya bertaraf edilmesine kadar tüm hizmetlerin bir plan çerçevesinde ele alınması ve öncelikle bu atıkların değerlendirilmesi veya geri kazanılmasına, "çevre ile uyumlu atık yönetimi" denilmektedir. Evsel katı atıkların % 68 'ini organik atıklar, kalan kısmını ise kâğıt, karton, tekstil, plastik, deri, metal, ağaç, cam ve kül gibi maddeler oluşturmaktadır. Türkiye'de çöp miktarının yaklaşık % 15-20 'sini geri kazanılabilir nitelikli atıklar oluşturmaktadır. Ülkemizde günde yaklaşık 65 bin ton çöp üretilmektedir. Uygun şekilde depolanmamış çöpler yeraltı ve yüzeysel su kirliliğine, haşerelerin üremesine, çevreye kötü kokuların yayılmasına, görüntü kirliliğine ve çeşitli hayvanlar vasıtasıyla taşıyıcı mikropların yayılmasına neden olmaktadır. Herhangi bir ürünü alırken geri dönüşümlü olmasına dikkat edilmelidir. Bir kere kullanıp atacağımız poşetler yerine, sürekli kullanılabilecek bez torba, sepet ve fileler tercih edilmelidir. Bir cam şişe doğada 4.000 yıl, plastik 1.000 yıl, ciklet 5 yıl, kola kutusu 10-100 yıl, sigara filtresi 2 yıl boyunca yok olmamaktadır.

HAYVANLARI SEVİYORUZ, SAĞLIĞIMIZI DA DÜŞÜNÜYORUZ;

KÖPEK PİSLİĞİ

Açık alanda çevrede bulunan köpek pisliği sağlık açısından özelikle çocuklar ve hamileler için tehlike oluşturmaktadır. Üzerinde yer alan parazitler çocuklarda ve doğmamış bebeklerde ciddi göz sorunlarına yol açabilir. Ayrıca kötü koku ve görüntü kirliliği açısından da hoş bir durum oluşmamaktadır. Bu nedenle köpek sahiplerinin köpeklerinin pisliğini uygun bir poşet ile alıp çevrede kalmasını engellemeleri gerekmektedir.

3. BİR EKO-OTEL ÇÖP-ATIK KONUSUNDA NELER YAPABİLİR?

Çöp-Atık konusunda çalışmaya başlayan bir otel ilk olarak beklenen Eko-Tim oluşturmak ve Eko -Tim de yer alacak personelin çöp ve atığın ne olduğu konusunda bilinçlendirme çalışması yapmasıdır. Çalıştıkları konu üzerinde fikir sahibi olan personel , ardından "Çevresel İnceleme" kapsamında otel içi ve çevresinde en fazla çöp ve atık üretilen yerlerin tespitini yapabilirler. Böylece otel de geri dönüşüm ve atıkların aza indirgenmesi ile ilgili neler yapılabileceği konularında fikir üretmeye başlayabilirler.

3.1 .ÇÖP-ATIK KONULU ÖRNEK ETKİNLİKLER

Çevresel İnceleme

• Otel içi ve dışında çevresel inceleme yapılırken Otelin çöp haritasının çıkartılması.

• Otelde ne tip atıkların çıktığının, ne kadar çıktığının, hangilerinin değerlendirile- bileceğinin tespiti.

• Geri dönüşüm işareti tanıtılarak temelinde yer alan 3R stratejisi (Az Kullan, Yeniden Kullan, Geri Dönüştür) hakkında bilgilendirme yapılması ve geri dönüşüm panolarının hazırlanması, Atık malzemelerle yapılan çalışmalara örnekler:

• Defile düzenlenmesi

• Kuş yuvası yapımı ve otel çevresindeki uygun yerlere yerleştirilmesi.

• Önemli gün ve haftaların atık malzeme çalışmalarıyla kutlanması v.b.

SAKIZLAR;

Sokaklarda yere yapışmış olarak sakızlar görmek maalesef ki sıklıkla rastlanan bir durumdur. Yerde bulunan sakızların temizlenmesi ve doğada kaybolması uzun süren işlemlerdir. Sakızlar yerlere ve doğaya atılmamalıdır.

Çeşitli Gün ve Haftalar

• Dünya Orman Günü (21 Mart),

• Dünya Çevre Günü (5 Haziran)

• Çevre Koruma Haftası ( Haziran Ayının 2. Haftası)

• Dünya Tasarruf Günü (31 Ekim)

• Erozyonla Mücadele Haftası (Kasım Ayının 3. Haftası)

• Tutum Yatırım ve Türk Malları Haftası (12 Aralık gününü içine alan hafta)

SİGARA İZMARİTLERİ;

Sigara izmaritleri bulunduğu yere göre 2 ila 500 yıl arasında doğada yok olmaktadır. Doğada bulunan canlılar yiyecek sanarak sigara izmaritlerini yemeye çalışabilirler. Bu nedenle boğulabilir veya zehirlenebilirler. Sigara izmariti içerisindeki toksinler su kanallarına ve nehir yataklarına sızabilir. Dikkatli bir şekilde söndürülmemiş olanlar ise yangına neden olabilirler. Bu nedenlerden dolayı sigara izmaritleri sokaklara ve doğaya atılmamalıdır. (Bu konuda yakınlarımızı uyaralım!)

ORMANLARIN ÖNEMİ

Orman Nedir? Ormanların Faydaları Nelerdir?

Doğal olarak yetişen veya emekle yetiştirilen ağaç ve ağaççık toplulukları yerleri ile birlikte orman olarak tanımlanır. Orman, ağaçlar, hava, su, toprak ve diğer otsu ve odunsu bitkiler, mikroorganizma ve hayvanlarıyla kendine özgü kapalı bir dünya, bir ekolojik sistemdir. Avrupa'da bulunan 12.000 bitki çeşidinin 10.000 türü ülkemizde bulunmaktadır. 3.500 tür ise sadece ülkemizde yetişmektedir. Ormanlarımız, yapraklı ve iğne yapraklı ağaçlardan oluşur. Avrupa'da kalmayan doğal yaşlı ormanlar sadece Türkiye'de bulunmakta olup, ormanlarımızın %93'ü doğal orman konumundadır.

Ormanların Önemi ve Faydaları

• Ormanlardan sağlanan ana ürün, yaşantımızın her alanında ihtiyaç duyduğumuz yapacak ve yakacak olarak kullanılan odun hammaddesidir. Ayrıca ormanlardan bitkisel nitelikli tohum, çiçek, kozalak, reçine, sığla, palamut, fıstık, meyve ile mineral nitelikli kum, çakıl, humus hammadde kaynakları elde edilmektedir. • Ormanlar, kar ve yağmur biçimindeki yağışı yaprakları, dalları, gövdesi ve kökleri ile tutarak sellerin ve taşkınların oluşmasını önler. Ayrıca yer altı sularının oluşmasına yardım eder. Başta içme suyu olmak üzere tarım ve endüstrinin ihtiyacı olan suyu sağlar.

Ormanlar Biyolojik dengeyi korur. Yapraklı ağaçlardan oluşan bir bölgede yaklaşık 50 kuş cinsi barınabilir.

• Orman, erozyonu önler, rüzgarın hızını azaltır. Toprağı kökleri ile tutarak yağışların ve akarsuların toprağı taşımasını önler.

•Ormanlar, yaban hayatı ve av kaynaklarını korur.

• Sıcağı ve soğuğu dengeler. Yazın sıcaklığı azaltırken, kışın ise sıcaklığı arttırır.

• Radyasyonu önler.

• Su buharını yoğunlaştırarak yağmur haline gelmesini sağlar.

• Ormanlar, eğlenme, dinlenme ve boş zamanları değerlendirme imkanı sağlar. Havası,Suyu,Doğal güzellikleri ve Sakin Ortamı ile özellikle şehirlerde yaşayan insanların yoğun ilgisini çeker. İnsanların beden ve ruh sağlığı üzerinde olumlu etkiler yapar.

• Ormanlar, ayrıca barajların ekonomik ömrünü uzatır, doğal afetleri önler. Doğal güzellikleri ile ülke turizmine katkıda bulunur.

Ormanlarla İlgili Faydalı Bilgiler

• Bir hektar Ladin ormanı yılda 32 ton, Kayın ormanı 68 ton, Çam ormanı 30 ton toz emer,

• Ormanlar biyolojik dengeyi korur.Yapraklı ağaçlardan oluşan bir bölgede 50 kuş cinsi yaşayabilir,

• Topraklarımız akarsularımızla denizlere, göllere veya barajlara taşınmaktadır,

• 50 m genişliğindeki bir otobanın gürültüsünü 20-30 desibel azaltır.

• Ağaçsız bir alana göre 8 kat fazla humus oluşturur ve toprak canlılarının yaşamasına olanak sağlar.

• 25 m boyunda ve 15 m tepe çatısına sahip bir kayın ağacı saatte 1,5 kg oksijen üretir.

• Günümüzde hava kirliliğinin yaklaşık %50'si ormanlar tarafından temizlenip dezenfekte edilir.

• Egzoz gibi zehirli gazları, kirli suları dezenfekte ederek temizlerler.

• 100 yaşındaki bir kayın ağacı saatte yaklaşık 40 kişinin çıkardığı 2.35 kg karbondioksiti tüketir.

• 10x10m'lik bir alanda yer alan 25m'lik boyunda ve 100 yaş civarında bir kayın ağacı kökleri ve kılcal damarları arcılığıyla yılda 30.000 lt. su çeker ve verimli toprağın akmasını önler.

• Kayın ağacı bir yıl içinde 7 kg toz ve 300 kg zehiri emip dışarı süzer

• Bizlere yön bulma konusunda yardımcı olur

SU GELECEĞİMİZDİR

SUYUN CANLILAR İÇİN ÖNEMİ

Su canlıların yaşaması için hayati öneme sahiptir. En küçük canlı organizmadan, en büyük canlı varlığa kadar, bütün biyolojik hayatı ve bütün insan faaliyetlerini ayakta tutan sudur. Su hayattır. Dünyamızın 3/4 'ünü Su kaplamaktadır. Vücudumuzun % 60'nı su teşkil etmektedir.

Dünyadaki suların ancak %2.5'i tatlı sudur. Bunun da %70'i buzullarda, toprakta, atmosferde, yeraltı sularında bulunur ve kullanılamaz durumdadır.

DÜNYADA SU YETERLİ DEĞİL

Nüfusun hızla artması, buna karşılık su kaynaklarının sabit kalması sebebiyle su ihtiyacı her geçen gün artmaktadır. Dünyada kişi 3 başına su tüketimi yılda ortalama 800 m civarındadır. Dünya nüfusunun yaklaşık % 20'sine karşılık gelen 1,4 milyar insan yeterli içme suyundan mahrum olup, 2,3 milyar kişi sağlıklı suya hasrettir. Buna ek olarak, 2050 yılında su sıkıntısı çeken ülkelerin sayısı 54'e, bu şartlarda yaşamak zorunda kalan insanların sayısı 3,76 milyara yükselecektir. Bu durum 2050 de 9,4 milyar olması beklenen dünya nüfusunun % 40'ının su sıkıntısı çekeceği anlamına gelecektir.

Yeryüzünde her yıl çoğunluğu çocuk olmak üzere 2 milyon insan uygunsuz su kullanımı ve kötü hijyenik şartlar neticesinde ortaya çıkan barsak enfeksiyonlarından hayatını kaybetmektedir. Ayrıca kronik flor eksikliği ve benzeri pek çok durum da çok ciddi bir problem haline gelmektedir. Hala Dünyamızın pek çok bölgesinde Hepatit A ve sıtma ciddi bir sağlık problemi olarak önemini korumaktadır. Kullanılabilir su kalitesini artırmak ve sağlık şartlarının iyileştirilmesi ile bunları engellemek mümkün olacaktır. Bir ülkenin su zengini sayılabilmesi için, kişi başına 3 düşen yıllık su miktarı en az 800 - 10.000 m arasında olmalıdır ve Türkiye su zengini bir ülke değildir. Türkiye'de kişi başına düşen 3 yıllık su miktarı 1.430 m 'tür.

Su Kullanım Gerçekleri

• Evlerde kullanılan tüm suyun % ü banyolarda kullanılmaktadır.

• Ortalama bir evde, tuvalette kullanılan su tüketimin % 28 i kadardır.

• İki saat boyunca çalıştırılan bir sulama sistemi 500 gallon (2275 litre) su tüketir.

• Arabanızı hortumla yıkarken durulama sırasında suyu kesmeniz 150 galon (680 litre) su tasarrufu sağlar.

• Yürüme yolunu hortumla yıkamanız halinde her 5 dakikada 50 galon (230 litre) su tüketilir.

BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?

•Doğa yeniden su üretemez. Geri dönüşen su milyonlarca yıl önceki suyun aynısıdır.

• 10 dakikada 1 kahve fincanını dolduracak bir delik, yılda 11.000 litre suyun boşa gitmesine yol açar.

• Su akıtan bir tuvalet sifonu bir yılda 83.000 litre suyun boşa gitmesine sebep olur. Bu miktar suyla bir yıl boyunca, her gün 3 defa banyo yapabilirsiniz.

• Duş alırken bir dakikada 18 litre su tükettiğinizi, Bu miktarında 90 bardak suya eşit olduğunu,

• Diş fırçalama ortalama 3 dakikadır. Eğer musluk açık bırakılırsa her fırçalama için ortalama 15 litre suyu boşa akıtmış oluruz.

• Bahçenizi buharlaşmanın az olduğu sabah ve akşam saatlerinde sulayarak su tasarrufu yapabileceğinizi,

• Bahçenizi hortum veya fıskiye yerine kova ile sulayarak su tasarrufu yapabileceğinizi.

“Damlaya damlaya yok olur.'

Suyu Kurtarmanın 10 Pratik Yolu

1-) Musluğu açık bırakmayın

2-) Bulaşıkları elde değil makinede yıkamak

3-) Dişlerinizi fırçalarken, suyu kapatın

4-) Daha sık duş alın

5-) Duş başlığınızı değiştirin

6-) Muslukları tamir ettirin

7-) Sifona plastik bir şişe yerleştirin

8-) Gereksiz yere sifon çekmeyin

9-) Çamaşır makinasını ekonomik kullanın

10-) Su kaçaklarını engelleyin

Ağaç Yoksa Toprak Yok.... Toprak Yoksa Su Yok... Su Yoksa Hayat Yok

ÇEVREYE SAYGI...!

Dreamworld otellerinde, tüm dünyada olduğu gibi çevre bilinci çalışmalarımızın odağı haline gelmiştir. Çevreyi koruma programımız çerçevesinde yatak çarşaflarınızı her üç günde bir değiştireceğiz. Havlularınız sizin isteğiniz doğrultusunda değiştirilecektir.Bu çabalara milyonlarca litre su ve milyonlarca kw/saat elektrik tasarrufu sağlanacaktır. Doğanın sunduklarını en az tüketmek ve doğaya zarar vermeden size hizmet etmek görevimizdir.

SİGARA İÇİLMEZ

Burada tütün ürünleri tüketilmesi yasaktır. Tüketenlere ve tüketilmesine göz yuman sorumlulara 4207 sayılı Kanun uyarınca idari para cezası uygulanır.

Lorem, ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorem eveniet nemo magnam unde repudiandae rerum et consequatur autem qui repellendus voluptate quo commodi voluptatibus cum dolores, quod veritatis quaerat. Ab!

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quae amet eos magni, repellat nihil, obcaecati, in quaerat maiores ab aliquam atque consequatur assumenda ipsa aut ipsam iusto eaque quia doloremque.

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dignissimos voluptate, iusto vero, voluptatem facere numquam magni voluptatum nemo perspiciatis, similique alias vel sed praesentium ab iure at. Itaque, minima autem.



Dream World Aqua
+90 242 212 18 86